streda 10. apríla 2013

Nutellový cheesecake s orieškami a oreo sušienkami


Ako ste si už mohli všimnúť, cheesecake je moj najobľúbenejší koláč a mám ho rada na všetky spôsoby.
Či už s ovocím, karamelom, alebo s nutellou ako teraz. Tento som robila prvýkrát, skombinovala som niekoľko receptov dokopy a musím povedať, že experiment sa podaril :)
Najlepší je na druhý deň, keď je trošku odležaný a úplne vychladnutý.

- cca 250g oreo sušienok
- 80 - 100g masla (uvidíte podľa konzistencie zmiešaných sušienok)
- 500g krémový syr, alebo jemný tvaroh
- 2 PL vanilkového pudingu
- 1/2 hrnčeka cukru
- 2 ČL vanilkového extraktu, alebo struk (alebo bourbon vanilla cukor)
- 300g kyslej smotany
- 4 vajcia
- 1 nutellu
- 100g lieskových orieškov
- 50-100ml smotany na šľahanie

Oreo sušienky "zbavíme" náplne, ktorú si odložíme, pomelieme a zmiešame s rozpusteným maslom. Ja som dala 100g masla a zdalo sa mi, že by mohlo byť aj trošku menej preto som uviedla váhu 80-100g. Túto zmes utlačíme na dno tortovej formy, ja som mala 23cm formu a odložíme.

Zmiešame si prísady na plnku. Krémový syr mixérom šľaháme so smotanou, postupne pridáme puding, vajcia, cukor, vanilkový extrakt a náplň zo sušienok. Vymiešať na úplne hladkú hmotu sa vám to nepodarí kvôli náplni zo sušienok, ale nebojte sa, pri pečení sa rozpustí. Ak miesto extraktu použijete bourbon vanilla cukor, započítajte ho do tej polky hrnčeka cukru.
Približne 1/2 až 3/4 nutelly si rozpustite, ideálne vo vodnom kúpeli, zvyšok pôjde na polevu, preto sa rozhodnite koľko jej tam dáte.
Ja som naliala polovicu náplne na sušienkový základ, na to som vyliala polku nutelly tak špirálovito do kruhu a potom opať tvarohovú zmes a nakoniec opäť nutellu. Môžte opatrne nožíkom premiešat, aby sa vám vytvoril takým mramorový vzor.
Dáme piecť do vyhriatej rúry na 150 stuňov, cca tých 70min, treba sledovať.  Koláč sa pri pečení trochu dvihne, ale ako bude chladnúť tak opäť klesne.

Na vychladnutý! koláč vylejeme polevu, ktorú urobíme tak, že si zohrejeme smotanu a v nej rozpustíme nutellu, robte to na miernom ohni aby vám to neprihorelo. Opäť smotana závisí od toho koľko dáte nutelly. Posypte nasekanými orechami nechajte stuhnúť a hotovo.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára